Visuomenės aplinkosauginis švietimo projektas

Projekto tikslas – sudaryti sąlygas visiems: tiek darželio, tiek įstaigos socialinių partnerių vaikams bei bendruomenės nariams tyrinėti ir analizuoti gyvosios ir negyvosios gamtos objektus bei reiškinius, plėtoti ekologinio sąmoningumo nuostatą, formuoti aplinkosaugos įgūdžius per įvairias edukacines, eksperimentines bei tiriamąsias veiklas. Visuomenės aplinkosauginio švietimo projektas finansuojamas Vilniaus miesto savivaldybės Aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšomis. 

Projekto idėja remiasi švietimo dokumentais (Lietuvos švietimo koncepcija, 1992; Lietuvos respublikos Švietimo įstatymas, 2011) kuriuose akcentuojama, kad ugdoma savaranki ir kūrybinga, savo gebėjimus išskleidžianti asmenybė. Atliekant tyrimus natūralioje aplinkoje padedama asmeniui atsiskleisti socialinėje, gamtinėje ir kultūrinėje erdvėje, brandinti aplinkosauginę savimonę ir nuostatą, kad jis yra ne vien aplinkos vertybių vartotojas, bet ir jų kūrėjas, atsakingas už aplinkos pokyčius ir identiteto išsaugojimą. Taip pat vadovaujamasi Gamtamokslinių kompetencijų ugdymo(si) žaliosiose mokymosi aplinkose koncepcija, kurioje pažymima, jog gamtamokslinės kompetencijos ugdomos visą gyvenimą (mokymasis visą gyvenimą): pradedama nuo mažens šeimoje, o vėliau tęsiama ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, bendrojo ugdymo mokykloje, universitetuose, darbovietėse. Projekto idėjos ir tęstinės veiklos įgyvendinamos remiantis Ikimokyklinio ugdymo metodinėmis rekomendacijomis, kuriose atkreipiamas dėmesys į ikimokyklinio amžiaus vaikų patirtinio ugdymosi svarbą, akcentuojama tai, kad geriausiai vaikai ugdosi patys būdami aktyvūs – tyrinėdami visais pojūčiais, darydami, bandydami ir eksperimentuodami, stebėdami savo veiksmų pasekmes, diskutuodami, spręsdami problemas, dalydamiesi išvykų patirtimi ir kt.

Jau trečius metus iš eilės, įgyvendinome visuomenės aplinkosauginio švietimo projektą „Gamtos paslapčių tyrinėtojai 2024“, kuris buvo finansuojamas Vilniaus miesto savivaldybės Aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšomis.

Darželio kieme buvo atnaujintos žaliosios edukacinės erdvės bei įrengtos naujos edukacinė žaliosios erdvės: „Medaus augalai-bitelių rojus“, „Dinozaurų kampelis“, „Agurkų ir žirnių palapinės“, „Dobilėlio pieva“-vabzdžių karalystė”.

Buvo organizuoti edukaciniai pažintiniai žygiai:„Gamtos kaita skirtingais metų laikais“-Neries kraštovaizdžio spalvos – Žvėryno medžiai ir augalai skirtingais metų laikais“. 3 žygiai: pavasaris, vasara ir ruduo. Respublikinė virtuali kūrybinių darbų paroda „Tabalai tabalai mūsų pievos vabalai...“

Organizuotos respublikinės virtualių kūrybinių darbų parodos:

Į darželį pasikvietėme ornitologą Gediminą Petkų, kuris vedė edukacines pamokėles darželio vaikams tema „Paukščiai šalia mūsų“.

Spalio mėnesį buvo organizuota viktorina-STEAM renginys „Parašyk laišką gamtai“. Viktorinoje dalyvavo 5 Vilniaus miesto priešmokyklinio amžiaus vaikų grupės. Organizuotos koliažų iš gamtinės medžiagos kūrybinės dirbtuvės, skirtos Pasaulinei natūralios aplinkos dienai, Šypsenos ir Muzikos dienų paminėjimui.

Pavasarį Vilniaus Birutės darželyje lankėsi Alytaus lėlių teatras „Aitvaras“, kuris vaikams dovanojo spektaklį apie atliekų rūšiavimą „Peliuko Švariuko atostogos“. Su peliuku Švariuku susipažino ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus grupių vaikai.

Džiaugiamės, kad darželis Birutės darželis kiekvienais metais pasipildo naujomis lauko žaliosiomis edukacinėmis erdvėmis. Apie mus rašo: savaitraštis „Žaliasis pasaulis“:”Ir “bitelių rojų” turime”.

  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • DUK
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.50 – 10.35
  • 4. 10.55 – 11.40
  • 5. 12.00 – 12.45
  • 6. 12.55 – 13.40
  • 7. 13.50 – 14.35
  • 8. 14.45 – 15.30